Visszajelzések

Mint képző, örömmel olvasom, hogy milyen gondolatokat éltek meg a tanítványaim az alkalmainkon. Hiszek abban, hogy nem véletlenül kapcsolódnak útjaink rövidebb, hosszabb időre.

Valóban igaz az a mondás, hogy „jó bornak kell cégér”? Ebben a szakmában azonban más a helyzet: a legjobb elismerés, amit kaphatok, az a résztvevők őszinte véleménye és tapasztalata. Ez az, ami igazán értékessé teszi a munkámat.

Diákok

Jó lenne, ha ilyen kurzus folyamatosan lenne valamilyen formában minden félévben, mert már elfelejtettem kicsit ki voltam, akkor amikor vége lett az előző félévben a kurzusnak és hiányzik, hogy akarjak csodákat megélni és tenni is azért, hogy megtörténjen.
H. Petra
egyetemista
Megmondom őszintén nem volt kedvem bejönni! Viszont most a végén azt mondom hogy nagyon sajnálom hogy csak egy órára tudtunk beülni! Ami engem a legjobban megérintett a közvetlensége. Volt amikor nagyon jót nevettem de volt olyan is amikor majdnem elsírtam magam. Sokkal több ilyen ember kéne a földre mint amilyen Ön! Gartulálok az elért eredményhez és tényleg köszönöm hogy akár csak egy órán de részt tudtam venni! A tegnapi előadás remek volt és mégegyszer köszönöm szépen!
F. Lili
középiskolás
Az tetszett, hogy játszottunk szituációs játékokat, amik által belátást nyertünk abba, hogy a való életben majd mint és hogyan kell csinálnunk. Ill. a példákon keresztül számomra érthetőbbé vált a kommunikáció helyes használata.
P. Adrienn
egyetemista
Tetszik, hogy nem egy szokványos, felejthető órát szeretne tartani számunkra. ... Nem arra vagyunk kíváncsiak, mi az élet ízesítője, ezt mindenkinek önállóan kell megtalálni. Számomra a kurzus alatti legnagyobb tanács az önálló gondolatok fontossága volt.
Rácz Tamara
egyetemista
Ez után az óra után jobban értékelem majd a kommunikációs képességeimet.
Horváth Laura
egyetemista
Nagyon szépen köszönöm, hogy segített döntésképtelen és önbizalomhiányos énemnek új szemléletet adni. Az óráit minden félévben kötelező anyaggá tenném, mert igazán elgondolkodtató. Köszönök Önnek mindent!
Bogi
egyetemista
Tetszettek a példák, szerintem ezzekkel különösen jól láthattuk, mennyire fontos, hogyan állunk az emberekhez. Az a legfontosabb, hogy megértsem, min megy keresztül, ne csak meghalljam!
Barki Alíz
egyetemista
Az Identitás tréningen hallottak, látottak változtatták meg az életemet leginkább. Akkor értettem meg igazán, hogy borzasztóan fontos az önismeret és mindent meghatároz. A jövőben biztos, hogy több időt fordítok majd arra, hogy igazán megismerjem magam.
B. Bianka
egyetemista
Előadásán amiután részt vettem, azt éreztem, hogy sokkal derűlátobb lettem a párkapcsolat terén, feltett kérdéseimre mind választ kaptam. Ezen felül jobban megismerhettem önmagamat is, mivel sokszor kérdezett tőlem személyes élményekre példát, saját véleményt. Erre rögtön reflektált is és egy másik szemszögből világította meg a kérdést, miután válaszoltam rá. Nagyon izgalmas volt részt venni az előadáson. Úgy érzem sok felismerésre tettem szert és megismerhettem interaktív módszereket az emberi kapcsolatok kialakítására. Az előadás nagyon jó hangulatú volt, olyan légkört teremtett Tamás amiben könnyeden tudtam saját magam adni és a véleményemet felvállalni. Nagyon hálás vagyok, hogy egy ilyen színes élettapasztalatokkal rendelkező személytől tanulhattam. Megismerhettem új nézőpontokat és eszközöket, amivel egyszerűbb és felemelőbb az ÉLET nevű játékot játszani.
Mogyoróssy Eszter
Mogyoróssy Eszter
egyetemista
Nekem nagyon tetszett, hogy ennyi különböző feladatot gyakoroltunk, szerintem mindenkinek szüksége volt volt rá. Köszönjük ezeket az órákat, én úgy érzem, hogy nagyon sokat tanultam. <3

Gabriella
egyetemista
Az Identitás tréningen hallottak, látottak változtatták meg az életemet leginkább. Akkor értettem meg igazán, hogy borzasztóan fontos az önismeret és mindent meghatároz. A jövőben biztos, hogy több időt fordítok majd arra, hogy igazán megismerjem magam.
B. Bianka
egyetemista
A kommunikáció is nagyon jó volt, hiszen eddig is tudtam, hogy fontos a megfelelő kommunikáció az emberek számára, de azt nem, hogy a lehető legmagasabb szinten való űzése mennyi előnyt jelenthet az emberi életben."
Viktor
Viktor
tanuló
Nekem azért volt érdekes itt lennem, mert számomra nagyon tanulságos. A fejemben bizonyos szituációkat most külső szemmel, más szemszögből szemlélek. Segít, hogy kapcsolati kommunikációban észre vegyem a hibáimat és ráébreszt hol csúszok el a párommal vagy éppen szüleimmel a kommunikáció.
Hanna
egyetemista
"Életemben először ismertem fel, hogy miért nem értik meg, amit mondok!"
Andi
tanuló
A kommunikáció helyes használata nélkül felesleges problémák születnek. Az intelligens gondolkodás és tanulás öröme felpezsdítő. A mai órának a menete elképesztően felemelő volt. Nem a megszokott, monoton információáramlás volt a jellemző.
Richárd
egyetemista
Nagyon érdekes volt megélni azt a sok érzelmet, amit az óra elejétől tapasztaltam. Tetszett tovább az is, hogy értékes konklúziókat tudtam levonni és gondolkodásra sarkalt az óra. Úgy megyek el az óráról, hogy rengeteg érzelem tombol bennem és boldog vagyok.
Klári
egyetemista
Az életben elsajátítandó dolgok nem csak elméletek, hanem gyakorlati tudás, ami sokszor hasznosabbnak bizonyul. Merjünk ítélkezés nélkül élni. Rájöttem egyéni gyengeségeimre és így javithatok rajtuk.
Zsolt
egyetemista
Nekem nagyon tetszenek az ábrák és hogy az ábrákat be is mutatja ilyen szerepjátékkal vagy példákkal, hogy hogyan is működik.
Zsuzsi
egyetemista

Iskolák, intézmények

Nagyon örülök, hogy megismertelek, és részt vehettem a vállalkozói és kommunikációfejlesztési órádon. Nagyon hiteles volt a saját példa bemutatása. Megmutattad, hogy lehet az álomból egy valóságot felépíteni felelős vállalkozóként. Nemcsak a tanulók, de én magam is nagyon élveztem. A kommunikációs tréning pedig nagyon hasznos, ugyanakkor vidám, játékos foglalkozás volt. Jók voltak a filmrészletek, még jobbak a hozzá tartozó magyarázatok. Kulcsot adtál a gyerekeknek, miként kommunikálhatnak magabiztosabban. Mindenki vitt magával valamit ezekből az órákból. Köszönjük az önkéntes munkád! Remélem, hogy egy nevelési értekezleten még ellátogatsz majd hozzánk. További sok sikert kívánok!!!
Szilágyiné Oszkó Éva
Szilágyiné Oszkó Éva
Veszprémi Szakképzési Centrum Bethlen István Közgazdasági és Közigazgatási Technikum
Czirják Tamás kollégáimnak tartott gondolatébresztő, közös gondolkodásra serkentő beszélgetést Hogyan figyeljünk a kommunikációra (magunkéra és a diákokéra) címmel. A beszélgetés igazán lelkesítően hatott minden résztvevőre, jó volt, ahogy rávilágított egy nagyon egyszerű példán keresztül, hogy mennyire másképp gondolkodunk akár a legegyszerűbb dolgokról. Megerősítette a résztvevőket abban, hogy érdemes egy adott témát több oldalról megközelíteni, nem mindig egy út vezet a megoldáshoz. Nagyon inspirálólag hatott a résztvevőkre az együtt töltött másfél óra.
Szekerné Csák Ágnes
Szekerné Csák Ágnes
Ceglédi SZC Közgazdasági és Informatikai Technikum
Czirják Tamás a Pécsi Janus Pannonius Gimnázium Janus Night elnevezésű rendezvényén tartott foglalkozást tanulóink részére. Interaktiv szemléletfejlesztő foglalkozásain pillanatok alatt bevonta a kíváncsi diákjainkat közös munkába. A játékos foglalkozásain egyáltalán nem felszínesség volt jelen, a döntések mögött rejlő motiváció, valamint a személyes sikerek és kihívások mélyebb feltárását, megértését célozta. A résztvevők olyan szituációkban találták magukat, amelyek egyrészt elősegitették a komfortzonából való kilépést, masrészt a megoldáshoz nem a hagyományos gondolkodási minták követésével jutottak el. A három egymásba fonódó workshop talán legerősebb üzenete - életkortól függetlenül - az volt, hogy a lelkesedést cselekvések sorozatával válthatjuk személyes sikerré. Emiatt mindenkinek ajánljuk, aki vallja, hogy az életpálya-épités alapja az Önismeret és a személyes képességek fejlesztése iranti célkötelezettség.
Szeretettel és jó szívvel ajánlom Czirják Tamás mentálhigiénés és egészségfejlesztő szakember interaktív előadásait minden kedves pedagógus kolléga figyelmébe. Tamás többször járt intézményünkben és gimnazista diákjaink (5-12. évfolyam) részére tartott foglalkozást a tudatos gondolkodásról, „vágyott” célok megfogalmazásáról és a megvalósulásukért történő kitartó munka és elszántság értékéről, fontosságáról. Tanulóink figyelmét felkeltették és gondolkodásra késztették az előadó inspiráló gondolatai melyeket az ő nyelvükön fogalmazott meg, és hatékonyan egészítette ki vizuális eszközökkel és kisfilm bejátszásokkal. Olyan - elsősorban életviteli, gondolkodásbeli - inspirációkat adott a gyerekeknek, melyek a hétköznapi tantárgyi órákon szerzett tudásukat kiegészítve segíthetik őket eligazodni a mai vibráló, információktól hemzsegő világban.
Tamás többször járt intézményünkben, és gimnazista diákjaink (5-12. évfolyam) részére tartott foglalkozást a tudatos gondolkodásról, a „vágyott” célok megfogalmazásáról és a megvalósulásukért történő kitartó munka és elszántság értékéről, fontosságáról. Tanulóink figyelmét felkeltették és gondolkodásra késztették az előadó gondolatai, melyeket az ő nyelvükön fogalmazott meg, és hatékonyan egészítette ki vizuális eszközökkel, kisfilm bejátszásokkal. Olyan - elsősorban életviteli, gondolkodásbeli - inspirációkat adott a gyerekeknek, melyek a hétköznapi tantárgyi órákon szerzett tudásukat kiegészítve segíthetik őket eligazodni a mai vibráló, információktól hemzsegő világban.
Egy véletlen találkozásnak lett köszönhető, hogy megismerhettem Tamást. Nagyon nyitott, kedves, önzetlen karakter, aki egy motivációs gyakorlati órát tartott iskolánkban. Osztályfőnöki órán történt meg a foglalkozás ráadásul a 7. órában. Lendületes, érdekes stílusával végig fenn tudta tartani a figyelmet, le tudott kötni egy nagy létszámú tizenéves osztályt. A gyerekek mindvégig be lettek vonva és érdekesnek tartották a feladatokat, szépen meg tudta szólítani és fogni ezt a korosztályt, ami mellett pedig a tanulókat gondolkodásra sarkallta a mindennapi élettel, és az ő élethelyzeteikkel kapcsolatban. Ajánlom jó szívvel minden iskola és korosztály számára az ő gyakorlati tréningjeit.
Tamás a meout.org- on keresztül kapott meghívást, hogy az információs technológia (IT) területén már jártas, tizenéves diákoknak honlapkészítést oktasson. A képzésben 16 és 19 év közötti, informatika szakon tanuló fiatalok vettek részt (összesen 22 fő). Oktatóként elsősorban arra törekedett, hogy a résztvevők megértsék, saját szemléletük, hozzáállásuk és látásmódjuk miként befolyásolja jövőbeli munkájuk eredményét, továbbá, hogy ráismertesse őket arra, melyik szakmai részterületen szükséges önmagukat továbbfejleszteniük. A képzés előtérbe helyezte a korszerű, aktív közreműködésre építő pedagógiai módszereket, így a közös feladatok megvalósításába nemcsak a diákokat, hanem alkalmanként a kísérő tanárokat is bevonta. Az interaktivitás (pl. szituációs játékok) állandó jelenléte mellett az oktató célja az volt, hogy az egysíkú, frontális információátadás helyett a tanulás játékos keretek között valósuljon meg, és más megvilágításba helyezze a diákok már addig birtokolt és a projekt alatt kapott, új ismeretanyagát. A honlapkészítéshez szükséges alapvető tudásbázis elsajátíttatása mellett oktatóként a két hét során – több évtizedes személyiségfejlesztéssel kapcsolatos kutatásainak eredményeit kamatoztatva – életszerű, közérthető példákkal járult hozzá a diákok önképének alakításához. A kérdőíves visszajelzések alapján a résztvevők egyértelműen pozitívnak, hasznosnak, tanulságosnak ítélték a kéthetes kurzust.
A "Karrier 4.0" uniós projekt elsősorban a fiatalok fenntartható karrierlehetőségeinek kialakításához járul hozzá a városban. Az átfogó cél az, hogy minden fiatal számára személyes fejlődési tervet dolgozzanak ki, és előmozdítsák vállalkozói és digitális kompetenciáikat. A mentor a projekt részeként kifejlesztett digitális tanulási platform segítségével képzést kapott a "Karrier 4.0" koncepció megvalósítására, valamint útmutatást és konzultációt nyújtott a fiataloknak üzleti ötleteik megvalósítása céljából. A mentor a minősítési folyamat során egy 16 órás mentorképzésen vett részt, valamint négy, csoportos tanulási sprintet moderált a résztvevő fiatalokkal. Itt a saját tehetségük elemzése, a piaci szondázás, a lehetséges foglalkoztatási lehetőségek azonosítása érdekében, valamint a további karrierépítési erőfeszítéseikhez szükséges személyes fejlesztési terv elkészítése keretében adott nekik útmutatást és tanácsot. Emellett támogatta a fiatalokat egy olyan tanulási projektben, amelyben kifejezetten a fiatalok vállalkozói készségeit fejlesztik és üzleti ötleteiket továbbfejlesztik. A tanulási projekteket a Pécs-Baranyai Kereskedelmi és Iparkamara (Pécs) bonyolította le, a németországi Ruhr Egyetem Bochum Munkatudományi Intézetének tudományos irányításával, az Európai Unió Erasmus+ programja által finanszírozott "Karrier 4.0" transznacionális kutatási projekt keretében.
Tamás a nyolcadikos osztályomhoz érkezett azzal az ígérettel, hogy megtanítja a gyerekeket a stresszhelyzetben történő sikeres kommunikációra. Az ígéretét valóra is váltotta: kézzelfogható, praktikus, a mindennapi élet során jól alkalmazható trükkökkel, fogásokkal ismertette meg a diákokat. Az interaktív, mozgalmas tanóra nemcsak a tanulók kommunikációs kompetenciáját fejlesztette, hanem közösségépítő erővel is bírt. Örülnénk, ha lenne folytatás...
Viszlai-Nagy Eszter
Szent Margit Ciszterci Iskolaközpont
Sokszor eszembe jutnak az előadásaidon elhanzott példák, témák. Teljesen más szemszögből fogtad meg a témákat! Jól bele tudod ültetni az ember fejébe az információkat. Mostanában ha csapatmunkáról van szó, mindig eszembe jutsz. (phalanx)
Szabó Dániel
Tanár, Szolnok
Nagyon örültem az alkalomnak, mivel kilencedikes osztályfőnökként minden lehetóséget igyekszem kihasználni, hogy jobban megismerjem osztályom tanulóit és segítsem a közösség alakulását, fejlődését. Tamás osztályfőnöki órán tartott kommunikációs foglalkozást, a tanulókból már első pillanatban szimpátiát váltott ki. A foglalkozáson elvégzett gyakorlati feladatok nagyon életszerűek voltak, folyamatosan fenntartották a tanulók érdeklődését és figyelmét. Tamás őszinte kedvességének és szakmai hozzáértésének köszönhetóen a tanulók mindvégig szívesen együttműködtek vele, elmondásuk szerint hasznos és az életben alkalmazható trükköket kaptak önbizalmuk és kifejezőképességük fejlesztése végett. A foglalkozás számomra is hasznos volt, megerósítette az osztályról eddig bennem kialakult képet. Szívből ajánlom Tamás foglalkozásait minden érdeklódő számára, és bízom abban, hogy az osztályommal való kapcsolata ezen a ponton nem ér véget, lesz folytatás.
Fromvald Nikolett
Fromvald Nikoletta osztályfőnök
Baranya Vármegyei SzC Pollack Mihály Technikum és Kollégium
Szeretném megköszönni, hogy részt Vett a tanítványaim óráján, ahol a Magabiztos szóbeli felelés" témaját dolgozták fel. A diákjaim eleinte visszafogottan viselkedtek, ami érthető, hiszen sokan nem kedvelik a nyilvanos szereplést. Azonban az Ön közreműködése és a foglalkozás során alkalmazot módszerek csodálatos hatással voltak rájuk. Ahogy telt az idő, a tanulók gátlásai feloldódtak, és aktivan, felszabadultan rettek részt a különböző helyzetekben, amit Ön nagymértékben elősegitett. Az órája nemcsak tudást adott, hanem egyfajta bátorítást is, amely segített a diákoknak a fejlődésben. Személyes véleményem az, hogy Ön rendkívül tehetséges. Miközben figyelten Önt, visszaemlékeztem a saját diákkori élményeimre, és lenyűgözött, mennyire lehengerlően tudja átadni a tudását. Annyira magával ragadó volt az előadás hogy szinte megfeledkeztem az időről és majdnem elkéstem a következő találkozómról! Kérem, hogy a jövőben is folytassa ezt a nagyszerű munkát, mert a diákok számára hatalmas értéket képvisel! Köszönöm, köszönjük!
Minárik Tamás
Minárik Tamás
Apácai Csere János Általános Iskola, Gimnázium
Beszélgettünk az előadásról is és mindkét osztályból csak pozitív visszajelzéseket kaptam! Nagyon köszönjük az előadásokat!
A kislány, aki az ajándékot kapta, vele külön is beszéltünk és elmesélte, hogy a kis "Kelj fel Jancsi" figura ott van mindig a zsebében. Biztos vagyok benne, hogy örök emlék marad neki és ha most még nem is teljesen érti a lényeget, pár év mulva segíteni fog! Még egyszer nagyon köszönjük az előadásokat!
Vuncs Lászlóné
Vuncs Lászlóné
Szent László Király Általános Iskola, Somogyvár
Én azért hívtam Önt, hogy a fiataloknak most jön az érettségi, benne a különböző szóbeli feleletekkel. Teljesen ismeretlen emberek ülnek majd szemben velük a tantárgyi bizottságokban... (angol, töri, matek...) Ide kell a tudáson túl még valami. Magabiztosság, kiállás. Pont az, amiről Ön beszélt. Köszönöm a gyerekek nevében!
Csók Ildikó
Apácai Csere János Általános Iskola, Gimnázium